Varför skulle man jobba med sitt personliga varumärke?

"-Jag är som jag är och så är det!", är det många som säger.

Att jobba med sitt personliga varumärke handlar inte om att bli någon annan, utan att bli det bästa av DIG!

När du känner till dina styrkor och dina svagheter, förstår varför du reagerar eller agerar på ett visst sätt, vet hur du vill uppfattas av andra, då ökar din förmåga att kommunicera. Att kommunicera ökar i sin tur chanserna att inte hamna i konflikt, att inte göra andra förnärmade eller ledsna, att höja andra och få andra att trivas och må bra. Och i slutändan handlar det kanske om att det är du som mår bra.

Vi brukar säga - vad vill du att andra ska tänka när de ser i mobildisplayen att det är du som ringer?

 

Du är bra som du är men med Varumärket JAG blir du en ännu bättre kollega, partner, chef, fru, förälder, vän, make och medmänniska.

Hur låter det? Våga prova - våga vara ditt bästa JAG - Varumärket JAG.

 

 

 

 

 

Varumärket JAG - 3-stegs kursen

På ett inspirerande sätt går vi igenom de 4 grundläggande personlighetskaraktärerna, gör en egen personlighetsprofil; Vem är Jag och Vem är Jag i teamet.

Steg 1

Hur kan jag utvecklas till en ännu bättre JAG och vara relaterbar för kollegor och kunder.

Hur arbetar vi ihop för att optimera gruppens potential.

Grunderna i att förstå människor utifrån kommunikation och personlighet.

Vad är ett varumärke och vad är ett personligt varumärke, vi gör en varumärkesprofil och jobbar i workshop.

Steg 2

Återkoppling av varumärkesprofilen.

Hur kan vi konkret öka resultaten på vår arbetsplats genom det vi lärt oss.

Hur ökar vi antalet nya möjligheter och kundrelationer för företaget och vara det självklara valet för kunden.

Steg 3

Våga vara det bästa JAG

"Varumärket JAG"

Målgrupp: Front desk-/service-personal, säljare, ledningsgrupp/enskilda ledare.

vi inspireras även av: